'Alles sal reg kom' - Reisverslag uit Maasland, Nederland van Emma Wijk - WaarBenJij.nu 'Alles sal reg kom' - Reisverslag uit Maasland, Nederland van Emma Wijk - WaarBenJij.nu

'Alles sal reg kom'

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

01 Juli 2014 | Nederland, Maasland

De maand van de waarheid is aangebroken. Vanochtend trok ik de deur aan de Essenburgstraat voor een half jaar achter me dicht.
Totdat ik vertrek op 13/07 zal ik nog bij m'n ouders wonen en dat vind ik stiekem wel fijn.

De afgelopen maanden heb ik genoeg stressmomenten gehad om alles te regelen, maar nu bijna alles gebeurd is maken stress en spanning langzaam plaats voor gezonde spanning en excitement.

Een van die vele stressmomenten die ik heb gehad was toen ik erachter kwam dat ik helemaal niet van september tot februari in Zuid-Afrika zou zijn maar van juli tot december. Op dat moment was dit nogal overweldigend, aangezien ik toen ineens nog maar twee maanden had om alles te regelen. Normaal gesproken ben ik nogal van de controle en het geregel en heb ik daar liever ruim de tijd voor.
Vanuit m'n kamer in Rotterdam belde ik mijn ouders (twintig kilometer verderop) op en wisten ze mij weer tot bedaren te brengen. M'n moeder gebruikte toen het Zuid-Afrikaanse gezegde 'Alles sal reg kom' en inderdaad.. Ondanks de disfunctionerende ambtenaren, Afrikaanse 'kwartiertjes' & geweldige services van de callcenters hier in Nederland is tot nu toe alles goed gekomen. Dit wordt dus m'n levensmotto tijdens m'n tripje en mocht het even echt niet lekker gaan hebben we tegenwoordig thank god technologie en zal ik ook van 13.000 kilometer afstand hier zeker gebruik van maken.

Dit schrijvende weet ik dat ik naar Pretoria zal gaan om daar vakken aan de universiteit te volgen, maar waar ik terecht kom en met wie is allemaal nog een grote verrassing. Hopelijk wel een leuke verrassing! Ik heb er in ieder geval zin in en zal op dit blog af en toe schrijven of het Afrikaanse leven me bevalt. Laat het me weten als je het leuk vindt om hiervan een mailtje te ontvangen.

Dagsê!


  • 01 Juli 2014 - 20:32

    Sanne:

    Leuk Emm een waarbenjij.nu! Ik ga je volgend hoor! :-) Succes met de laatste voorbereidingen. Xx

  • 01 Juli 2014 - 20:43

    Marianne Van W:

    Hoi Emma,

    Succes met de laatste voorbereidingen en neem inderdaad nog even je rust aan de Hildegaarde. Ik vind het leuk om af en toe te horen hoe het met je gaat daar aan de andere kant.

    Groeten,
    Marianne

  • 01 Juli 2014 - 21:05

    Henk En Iné:

    Ja dat vinden we leuk om je te volgen. Benieuwd naar je wedervaren. Nog wat Afrikaanse les:
    "Je moe nie sorg maak nie".
    Groetjes, Iné

  • 01 Juli 2014 - 21:06

    Taam!:

    Em! Leuk zo'n site, ik ga je volgen :-)
    Succes nog met de laatste dingetjes!
    Xx

  • 01 Juli 2014 - 21:23

    Sophie:

    Tuurlijk volg ik jou! Leuk!! Xx

  • 01 Juli 2014 - 21:56

    Lisanne:

    Em, alles sal so erg reg kommen, geloof mij maar, jij gaat niet anders dan genieten! Ik volg je!!!!

  • 01 Juli 2014 - 22:03

    Karlijn:

    Jaaaaaa, ik wil al je verhalen volgen!
    Heel veel plezier lekkerding! Xx

  • 01 Juli 2014 - 22:04

    Suus Van Trigt:

    Hoi Emma,
    Wat leuk een waarbenjij.nu. Ik snap je gezonde spanning nu de datum dichterbij komt! Maar je komt echt in een prachtig land terecht (ik zeg het mooiste land)! Ik wens je alvast heel veel succes maar ook veel plezier en heel veel mooie momenten in Zuid-Afrika! En ik zou je belevenissen graag volgen. Groetjes Suus

  • 01 Juli 2014 - 23:59

    Petra Voogt:

    Lieve emma,
    Het komt allemaal goed, aan de,andere kant van wereld.
    Je ik heb jou leren kennen als een wijs mens.
    Ga vooral genieten van dit avontuur.
    Ik zal jou zeker volgen.
    Liefs petra.

  • 02 Juli 2014 - 00:08

    Joyce :

    Tuurlijk ga ik je volgen!! Miss you already aan de essenburgstraat! Gaat helemaal goedkomen em! Je bent een topper! X

  • 02 Juli 2014 - 08:44

    Christina:

    Hoi Emma,
    Geniet van je laatste weekje thuis! Heel veel plezier in Pretoria en ik kijk uit naar je avonturen in Zuid-Afrika.
    Groetjes, Christina

  • 02 Juli 2014 - 11:41

    Angelique:

    Hoi Emma,
    Ik hoop dat je een leuke tijd gaat beleven in Zuid Afrika. Heb me aangemeld in je emaillijst, dan blijf in op de hoogte. Hoop je wel terug te zien bij de NTK, hoor!
    Veel plezier. Geniet ervan.
    Liefs Angelique

  • 02 Juli 2014 - 11:52

    Alie :

    Lieve Emma, wat zal ik je missen op het werk natuurlijk, maar ook als mens. Je nuchtere opmerkingen, je kijk op dingen en mensen en onze gesprekken. Jij gaat het daar zeker redden en je ontmoet daar ook weer lieve, mooie mensen. Mijn motte na alles Sal reg kom, is wie goed doet, goed ontmoet. Je moet nog wel 1 ding beloven, dat je weer bij ons komt werken als je terug bent. X

  • 02 Juli 2014 - 17:04

    Rob Van Der Hak:

    Ha Emma, leuk om te lezen en dat zal ik zeker ook in de komende maanden doen. Dat jij van dat
    'geregel' en in control bent dat wist ik al en kan mij dan ook goed voorstellen dat het vroeger vertrekken een behoorlijke shock was. Goed te zien hoe je daar nu mee omgaat en ik wens je alvast een geweldige tijd toe in Pretoria!! groetjes, Rob

  • 02 Juli 2014 - 19:25

    Emma:

    Eeey Em

    Mooi geschreven.Helemaal leuk dat je in afrika stage gaag lopen.
    Mooie ervaring ;).Ik ga je zeker volgen.
    Heelveel plezier geniet van deze mooie tijd.
    Liefs Lianne

  • 02 Juli 2014 - 22:35

    Janine:

    Tuurlijk ga ik je volgen!!!

  • 13 Juli 2014 - 00:05

    Marianne Zwiers:

    Hee Emma, zeg wat lezen we nu allemaal. Wat leuk dat je naar Zuid-Afrika gaat!! Geweldig! We wensen je een hele goede reis morgen en ga er ongelofelijk van genieten!! Groetjes Jeroen en Marianne

  • 13 Juli 2014 - 00:05

    Marianne Zwiers:

    Hee Emma, zeg wat lezen we nu allemaal. Wat leuk dat je naar Zuid-Afrika gaat!! Geweldig! We wensen je een hele goede reis morgen en ga er ongelofelijk van genieten!! Groetjes Jeroen en Marianne

  • 13 Juli 2014 - 00:05

    Marianne Zwiers:

    Hee Emma, zeg wat lezen we nu allemaal. Wat leuk dat je naar Zuid-Afrika gaat!! Geweldig! We wensen je een hele goede reis morgen en ga er ongelofelijk van genieten!! Groetjes Jeroen en Marianne

  • 13 Juli 2014 - 00:06

    Marianne Zwiers:

    Hee Emma, zeg wat lezen we nu allemaal. Wat leuk dat je naar Zuid-Afrika gaat!! Geweldig! We wensen je een hele goede reis morgen en ga er ongelofelijk van genieten!! Groetjes Jeroen en Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 1475
Totaal aantal bezoekers 8852

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 10 December 2014

South Africa

Landen bezocht: